lördag 1 januari 2011

Tunnbröds snacks


Detta är någonting som jag lärde mig när jag jobbade i köket på Lindhaga. Vi serverade det till en kall tomatsoppa. Jag brukar göra det som snacks till drinkar. De är rysligt goda och lätta att göra! Beroende på vad man vill servera det till kan man krydda dem olika. Exempelvis med timjan, basilika, vitlök, rosmarin etc. Det är bara att experimentera!
Ingredienser:

4 st kvadratiska mjuka tunnbröd
olivolja
flingsalt
Gör så här:
  • Sätt ugnen på 225 grader.
  • Pensla ett tunt lager med olivolja på varje sida om tunnbrödet.
  • Strö flingsalt på den ena sidan.
  • Skär tunnbrödet i ca 2 cm breda pinnar och lägg på ett bakplåtspapper.
  • Sätt in tunnbrödet i ugnen ca 3-5 minuter. Håll koll så de inte bränns. När de är klara ska de vara hårda.

1 kommentar:

  1. De var sjukt goda... jag tror att jag åt upp nästan alla på nyårsafton! Mums!!

    SvaraRadera