lördag 1 januari 2011

Varm välkomstdrink

Igår var det nyårs afton och Peter och jag stod för årets festligheter. Jag har firat nyår tillsammans med mina vänner i 10 år i år. Därför försökte vi piffa till det lite extra. När alla kom fick de en varm välkomstdrink och lite gott tilltugg. Jag tänkte att jag skulle dela med mig av kvällens meny då Peter och jag blev väldigt nöjda. Denna varma drink passar utmärkt nu när det är kallt ute och skulle lika gärna kunna passa bra en kylig höstkväll. Vi serverade drinken i höga champangeglas.


Ingredienser:
ca 6 personer

1,5 l äppelcider
1 dl socker
2 kanelstänger

3-4 cl vaniljvodka per glas

Gör så här:
  • Blanda cider, socker, kanelstängerna i en kastrull. Låt det koka upp.
  • Häll 3-4 cl vodka i varje glas och häll sedan i den varma cidern. Servera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar