måndag 4 maj 2009

Frukt onyttigt


Tänk att jag har börjat blogga! Har funderat ett tag och nu bestämt mig för att dra igång. Det var nog artikeln i DN om att "Livsmedelsverket mörkar att du blir fet av frukt" som fick mig att vilja dra igång. Jag tänkte att det inte var klokt, det kan inte stämma. Vilket det ju inte heller gjorde. Som allt annat finns det flera sidor. Vad dom hade missat att berätta i den första artikeln var att de använde lika mycket fruktos i undersökningen som i 25 äpplen, och livsmedelsverket tycker man ska äta 3 frukter om dagen. Känns helt okej att fortsätta äta frukt. Men undra hur många föräldrar som nu slutar med frukt till sina barn.
Av denna anledningen startade jag denna bloggen. För att sprida de recept som jag ger till min lilla Vilmer!
Första receptet kommer förmodligen imorgon! Kanske med lite frukt i!

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg! Ska nog gå ut i landet och hämta några rabarber och göra "Farmor Ingers". Det är alltid bra att få tips så man inte fastnar i de maträtter man kan.
    /Ida-Lotta

    SvaraRadera